CEL STRATEGII ESG
Celem strategii ESG, na lata 2024-2027 „Optymalne budowanie” jest tworzenie zrównoważonych praktyk biznesowych zgodnych z celami zrównoważonego rozwoju ONZ. To ważny krok w budowaniu przyszłości firmy z myślą o aspektach społecznych i środowiskowych.
W 2023 r. wdrożyliśmy strategię ESG na lata 2024-2027, której główną ideą jest optymalne budowanie. Efektywność biznesowa, środowiskowa, zawsze z klientem na pierwszym planie to wyróżniki naszego podejścia do prowadzenia działalności. Realizując zadania kierujemy się zasadami zrównoważonego rozwoju – tworzymy środowisko pracy sprzyjające zaangażowaniu, wdrażamy efektywne rozwiązania dla klientów, realizujemy inwestycje z myślą o ich późniejszym niezawodnym funkcjonowaniu.
Mariusz Górecki
Prezes Zarządu oraz Dyrektor Generalny Atlas Ward
ZOBOWIĄZANIA ŚRODOWISKOWE
Redukcja śladu węglowego i ochrona bioróżnorodności
Jednym zobowiązań w strategii ESG „Optymalne budowanie” jest minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko. Realizacja tego celu obejmuje konkretne działania m.in. redukcję śladu węglowego i ochronę bioróżnorodności.
FILARY OBSZARU
ŚRODOWISKOWEGO
Filar 1. Klimat i bioróżnorodność
cel 1.1. Redukcja śladu węglowego własnej działalności i procesów budowy.
cel 1.2. Ograniczenie śladu węglowego zrealizowanych inwestycji w ich cyklu życia (szacowana skala unikniętych emisji gazów cieplarnianych w skali roku jej funkcjonowania).
cel 1.3. Ochrona ekosystemów i różnorodności biologicznej w zakresie wpływu naszej działalności.
Filar 2. Gospodarka obiegu zamkniętego i odpowiedzialne zarządzanie odpadami
cel 2.1. Odpowiedzialne zarządzanie gruntami (bilansem mas ziemnych) i ich ponowne wykorzystywanie.
cel 2.2. Segregacja, recykling, rewitalizacja, utylizacja i ponowne wykorzystywanie odpadów.
ZOBOWIĄZANIA SPOŁECZNE
Angażująca kultura organizacyjna i bezpieczeństwo
W obszarze odpowiedzialności społecznej Atlas Ward dąży do stworzenia środowiska pracy, które wspiera rozwój kompetencji pracowników oraz zachęca do aktywnego i kreatywnego podejścia do życia zarówno w pracy, jak i poza nią. Dążymy do ciągłego doskonalenia warunków pracy, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym pracownikom i podwykonawcom.
FILARY OBSZARU
SPOŁECZNEGO
Filar 3. Angażująca kultura organizacyjna
cel 3.1. Budowa angażującej, włączającej kultury organizacyjnej sprzyjającej rozwojowi kompetencji pracowników.
cel 3.2. Wzmacnianie poczucia sprawczości i przedsiębiorczych postaw, wspólne doskonalenie organizacji, rozwijanie innowacji, zapewnianie nowoczesnych narzędzi oraz standardów pracy angażujących i rozwijających pracowników, zwiększających efektywność pracy.
cel 3.3. Promowanie aktywnego, kreatywnego, pełnego pasji trybu życia.
Filar 4. Troska o bezpieczne miejsce pracy
cel 4.1. Promowanie odpowiedzialnych postaw oraz edukacja pracowników na temat świadomości BHP.
cel 4.2. Poprawa bezpieczeństwa pracy pracowników oraz podwykonawców na budowach.
ŁAD KORPORACYJNY
Etyka i jakość w centrum działalności
Atlas Ward zobowiązuje się do utrzymania wysokich standardów zarządzania, co ma kluczowe znaczenie dla długoterminowego sukcesu i zaufania ze strony pracowników oraz partnerów biznesowych.
FILARY OBSZARU
KORPORACYJNEGO
Filar 5. Standardy działalności biznesowej
cel 5.1. Odpowiedzialne podejście do kwestii zarządzania ryzykiem.
cel 5.2. Zachowanie wysokich standardów etycznych i zgodności z wymaganiami prawa oraz wewnętrznymi regulacjami („compliance”).
cel 5.3. Zapewnienie bezpieczeństwa informacji poprzez wysoki poziom zabezpieczeń (cyberbezpieczeństwo).
Filar 6. Zarządzanie przez jakość
cel 6.1. Poprawa jakości dostarczanych usług dla Klientów.
cel 6.2. Optymalizacja i doskonalenie wewnętrznych procesów.